Περίπου ένα 10% του πληθυσμού παγκοσμίως, αντιμετωπίζει ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ή είναι μαθησιακά διαφορετικό.

Εργοδότες και υπάλληλοι λοιπόν στο ίδιο ποσοστό, αντιμετωπίζουν προβλήματα στην επαγγελματική τους καθημερινότητα που προέρχονται από αυτή την διαφορετικότητα

Οι εργοδότες πρέπει να είναι σε θέση να εντοπίσουν χαρακτηριστικά του υπαλλήλου τους, που μπορεί να προέρχονται από την μαθησιακή διαφορετικότητά του και να του παρέχουν ανάλογες διευκολύνσεις, έτσι ώστε να μπορεί να αποδώσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του.

Πολλοί θα υποστηρίξουν ότι εάν  ο υπάλληλος έχει δυσκολίες που τον εμποδίζουν να αποδώσει, τότε μπορεί απλά ο εργοδότης να προσλάβει κάποιον άλλον.

 

Ξεχνούν όμως ότι υπάρχουν άτομα που έχουν εντυπωσιακές επιδόσεις σε τομείς που απαιτούν, σχεδιασμό, καινοτομία, δημιουργία, εφευρετικότητα, αλλά μπορεί να έχουν μειωμένες επιδόσεις σε τομείς που απαιτούν γραπτή εργασία, αναγνωστικές δεξιότητες, οργανωτικές λύσεις κ.λ.π. Καλό είναι λοιπόν να μπορέσει ο εργοδότης να κρατήσει τον εργαζόμενο που είναι ιδιαίτερα πολύτιμος για την επιχείρησή του που έχει αντικείμενο σχετικά με τα ταλέντα του, βοηθώντας τον με συγκεκριμένους τρόπους στις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει.

Εργοδότες και υπάλληλοι με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες Τι χαρακτηριστικά λοιπόν μπορεί να αναγνωρίσει ένας εργοδότης σε έναν υπάλληλο που έχουν σχέση με την μαθησιακή διαφορετικότητα;

Χαρακτηριστικά εργαζόμενου
  • “Ταλέντο στο να επιλύει προβλήματα, αλλά οι γραπτές αναφορές του είναι κάτω του μετρίου.
  • Πολύ καλός με τους πελάτες, αλλά δεν μπορεί να οργανώσει τα ραντεβού και τις δραστηριότητές του.
  • Δυσκολεύεται να ακολουθήσει σωστά γραπτές ή προφορικές οδηγίες.
  • Τέλειος σε πρακτικά θέματα αλλά χαώδης στα γραπτά του.  Τόσο στην κατάστασή τους όσο και στην αρχειοθέτηση αλλά και στο περιεχόμενό τους.
  • Κάνει πολλά λάθη όταν αντιγράφει πληροφορίες.
  • Κάνει πολλά και αδικαιολόγητα ορθογραφικά λάθη.
  • Αξιόπιστος και κατάλληλος για ομαδική εργασία, αλλά διστάζει να αρπάξει ευκαιρίες.
  • Αγχώνεται πολύ με αλλαγές στην δουλειά του και ιδιαίτερα σε ότι αφορά γραπτές εργασίες και αναφορές

Πολλά από αυτά μπορεί να τα έχετε εντοπίσει σε κάποιον από τους εργαζομένους σας. Μπορεί ο συγκεκριμένος υπάλληλος να μην σας έχει δηλώσει ότι έχει κάποιες δυσκολίες και φυσικά ούτε και να έχει ζητήσει υποστηρικτικές διευκολύνσεις. Μπορεί ο ίδιος να μην ξέρει καν, τι μπορεί να του συμβαίνει, να μην έχει αξιολογηθεί ποτέ για μαθησιακές δυσκολίες. Αλλά ακόμη και τώρα μπορεί να διαγνωστεί και να βρει τους τρόπους και τους μηχανισμούς έτσι ώστε να αποδώσει στο μέγιστο των δυνατοτήτων που πραγματικά έχει.

Διαβάστε περισσότερα  Τι μπορεί να κάνει ο εργοδότης για να βοηθήσει τον υπάλληλό του

Πηγή: Dyslexia Scotland
Απόδοση: Μηλιώνη Λία

Related Posts