Τι είναι το LE.G.S, πως εφαρμόζεται και τι σημαίνουν τα αρχικά του;

Το LE.G.S είναι τα αρχικά του Learning Gamification System.

Είναι μία νέα, πρωτοποριακή προσέγγιση στη διδασκαλία ξένων γλωσσών για όλα τα επίπεδα όπου οι μαθητές σε όποια ηλικία κι αν είναι μαθαίνουν μέσα από έναν αποτελεσματικό και ταυτοχρόνως διασκεδαστικό τρόπο. Διδάσκονται όλες τις δεξιότητες, παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου, κατανόηση ακουστικού λόγου και κειμένου, λεξιλόγιο, γραμματική, γίνονται οι διορθώσεις των λαθών από καθηγητές κι ανεβαίνουν επίπεδο γνώσεων και ικανοτήτων μέσα από διαδραστικές, χαρούμενες δραστηριότητες βασισμένες στις βασικές αρχές ενός παιχνιδιού οι οποίες περιλαμβάνουν χρώματα και sticky notes, αλληλεπίδραση κι ομαδικότητα, κίνητρο κι ενθουσιασμό, στόχο και πόντους κι πάντα ένα έπαθλο.

Το LE.G.S έχει τρεις πυλώνες – ειναι το αμάγαλμα Gamification και Νευρο-Γλωσσικού Προγραμματισμού (NLP) δεμένο με πολλά στοιχεία από την ψυχολογία. Είναι μια μοναδική προσέγγιση απόλυτα διαδραστική, διασκεδαστική κι εμπειρική, η οποία προάγει τη διαφοροποίηση, προσθέτει αξία κι εμπλουτίζει ποικιλόμορφα τον τρόπο διδασκαλίας.  

Αρχικά ξεκίνησε για καθηγητές ξένων γλωσσών όμως το LE.G.S προσαρμόζεται στην διδασκαλία οποιουδήποτε γνωστικού αντικειμένου, δηλαδή όποιος διδάσκει κάτι μπορεί να χρησιμοποιήσει το  LE.G.S . Γίνονται και σεμινάρια με θέματα NLP στην εκπαίδευση, εκπαιδευτικής ψυχολογίας και αυτοβελτίωσης τα οποία κάνω όλα μέσα από τη μέθοδο του LE.G.S.

Υπάρχουν επίπεδα στο LE.G.S?

Το LE.G.S έχει δύο επίπεδα.

Το βασικό επίπεδο, το οποίο ονομάζεται “Hands-on LE.G.S”, παρέχει στους εκπαιδευτικούς μια εργαλειοθήκη γεμάτη με έτοιμες δραστηριότητες εύκολα τροποποιήσιμες αναλόγως με το διδακτικό αντικείμενο, το επίπεδο και τις ανάγκες των μαθητών.

Στο προχωρημένο επίπεδο, το οποίο ονομάζεται “Steady LE.G.S”,  εισέρχεται το Gamification, η ψυχολογία και ο NLP στην εκπαίδευση και παρέχει τεχνικές, τρόπους, ασκήσεις, θεωρίες, μοντέλα καθώς και τη λογική πίσω από όλα αυτά. Πώς δημιουργήθηκαν τα gamified activities, γιατί και πώς λειτουργούν πάντα με γνώμονα την επίτευξη στόχων και τη μεγιστοποίηση αποτελεσμάτων.

Επίσης έχει φτιαχτεί μια σειρά σεμιναρίων που ονομάζω “the GA.ME of Learning” με πρακτικά θέματα διδασκαλίας και ψυχολογίας.

Πως προέκυψε η ιδέα του LE.G.S και πως εξελίχθηκε αυτό;

Το 2011 ήμουν στο Cambridge για να πάρω το δίπλωμα μου ως εκπαιδεύτρια καθηγητών. Eκεί μου ζητήθηκε να φτιάξω μία εκπαίδευση καθηγητών δίχως την χρήση βιβλίων ή τεχνολογίας. Έτσι προέκυψε η ιδέα της χρήσης πολύχρωμων sticky notes. Γι’ αυτό και το LE.G.S χρησιμοποιεί συχνά τα πέντε βασικά χρώματα από τα πολύχρωμα αυτοκόλλητα χαρτάκια και στις δραστηριότητες και στη φιλοσοφία του.

Η εκπαίδευση που έφτιαξα στο Cambridge είχε πολύ μεγάλη επιτυχία, με άριστο feedback κι όταν επέστρεψα στην Ελλαδα αποφάσισα να χρησιμοποιήσω τις δραστηριότητες αυτές στις τάξεις που δίδασκα τότε στην Ελληνο-αμερικανική ένωση οι οποίες ήταν πολυμελή τμήματα ενηλίκων κι εφήβων. Όλοι αγκάλιασαν το νέο τρόπο διδασκαλίας μου θερμότατα και ζητούσαν τέτοιου είδους gamified activities συνεχώς! Σταδιακά οι δραστηριότητες κατηγοριοποιήθηκαν κι εξελίχθηκαν σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών.

Μέσα από τις σπουδές μου άρχισα να πλέκω στοιχεία του NLP και της ψυχολογίας με το Gamification κι έτσι τελικά δημιουργήθηκε το LE.G.S.

Έπειτα άρχισα να παρουσιάζω τις δραστηριότητες παιχνίδίσματος που είχα δημιουργήσει, σε φροντιστήρια και διεθνή συνέδρια για καθηγητές Aγγλικών όπως TESOL και IATEFL και η απήχηση ήταν τεράστια! Έως σήμερα έχω κάνει 27 παρουσιάσεις σε 11 χώρες κι έχουν ήδη κλειστεί άλλες 6. Τον Ιανουάριο του 2018 ξεκίνησε και μια σειρά πολύ επιτυχημένων σεμιναρίων με τεράστια συμμετοχή με θέμα τον NLP στην εκπαίδευση και τα οποία συνεχίζονται κι εμπλουτίζονται διαρκώς.

Τι προσφέρει το LE.G.S σε μαθητές και καθηγητές;

Τα οφέλη του LE.G.S είναι πολλαπλά τόσο για τους μαθητές όσο και για τους καθηγητές.

Ως καθηγήτρια Αγγλικών συχνά ένιωθα παγιδευμένη σε έναν μη ευέλικτο τρόπο διδασκαλίας. Επίσης έπρεπε να βρω απαντήσεις σε ερωτήματα όπως: Πώς μπορώ να κάνω όλους τους μαθητές να συμμετέχουν, πώς μπορώ να τους κάνω όχι μόνο να μάθουν αλλά και να ανυπομονούν για το μάθημα, να είναι σε εγρήγορση, να είναι χαρούμενοι, να είναι ενεργοί μαθητές οι οποίοι χτίζουν σταδιακά γνώση και εισπράττουν την ικανοποίησή του κατορθώματος.

 Έπρεπε να βρώ τρόπο να αντιμετωπίσω θέματα όπως το ό,τι οι μαθητές βαριούνται εύκολα, τους αποσπάται η προσοχή και χάνουν την σύνδεση τους με το μάθημα, δεν συμπαθούν τα βιβλία, κουράζονται με την επανάληψη ενός τυποποιημένου τρόπου διδασκαλίας ενώ αντιθέτως αναζητούν την χαρά, το κίνητρο, την έκπληξη και τον ενθουσιασμό. Ήθελα να βρω μία λύση και η απάντηση σε όλα αυτά ήταν το LE.G.S!

Οι δραστηριότητες του LE.G.S προάγουν τη συνεργασία εφόσον είναι κατά κύριο λόγο ομαδικές, πάρα πολύ διαδραστικές, συμπεριλαμβάνουν όλους τους μαθητές δημιουργώντας κίνητρο να συμμετέχουν όλοι τους ενεργά. Επίσης υπάρχει το αίσθημα του ενθουσιασμού, της έκπληξης, του κατορθώματος, της επιτυχίας, της δημιουργίας, πολύ χαρά, κίνητρο, πόντοι, έπαθλο και δέσμευση ως προς την ομάδα και το στόχο που πρέπει να πετύχουν σε κάθε δραστηριότητα. Γενικότερα όλες οι δραστηριότητες του LE.G.S είναι πλήρως στοχευμένες.

Από το 2011 που διδάσκω με αυτή τη μέθοδο, η αποτελεσματικότητα σε επίπεδο μάθησης κι απόδοσης έχει θεαματική αύξηση!

Σε τι κοινό απευθύνεται το LE.G.S;

Το LE.G.S μέχρι τώρα απευθύνεται σε καθηγητές ξένων γλωσσών, εκπαιδευτικούς, διευθυντές σπουδών, εκπαιδευτές καθηγητών, φροντιστηριούχους, ιδιοκτήτες εκπαιδευτικών οργανισμών, εκδότες και συγγραφείς εκπαιδευτικού υλικού και κυρίως ξενόγλωσσων βιβλίων, φοιτητές οι οποίοι είναι εν δυνάμει καθηγητές, λογοθεραπευτές, ψυχολόγους, εισηγητές σεμιναρίων κι όσους κάνουν παρουσιάσεις.

Που μπορεί κάποιος που ενδιαφέρεται να σας βρει;

Είστε ευπρόσδεκτοι να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα μου www.thelegsystem.com καθώς και τη σελίδα μου στο facebook που ονομάζεται LE.G.S όπου εκεί ενημερώνω για τα επερχόμενα σεμινάρια τα οποία γίνονται σε διάφορες πόλεις. Οι εκπαιδεύσεις γίνονται και σε αίθουσες σεμιναρίων σε ευρύ κοινό και κλειστές στο χώρο των φροντιστηρίων.

Νταϊδου Ιωάννα