D

Ο όρος διαφορετικότητα από μόνος του, στο ευρύ κοινό, μπορεί να εμπεριέχει μια αρνητική χροιά. Προσπάθεια και στόχος αυτής της σελίδας είναι να αλλάξει αυτή την εικόνα.

Ορίζουμε λοιπόν την Μαθησιακή Διαφορετικότητα ως οποιασδήποτε μορφής και αιτιολογίας ποικιλομορφία στον τρόπο με τον οποίο ένα άτομο προτιμά ή μπορεί να μαθαίνει.
Η διαφορετικότητα αυτή μπορεί να προέρχεται:
  • Από το μαθησιακό προφίλ του ατόμου. (οπτικός τύπος, ακουστικός τύπος, κιναισθητικός τύπος κ.λ.π.)
  • Από δυσκολίες μάθησης που προκύπτουν λόγω αναπτυξιακών ή αισθητηριακών διαταραχών (αυτισμός, ΔΕΠΥ, ειδική γλωσσική διαταραχή κ.λ.π.)
  • Από ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία, δυσαριθμησία, δυγραφία, δυσπραξία)
Κάτω από αυτή την προσέγγιση,
  • το “δ” δεν σημαίνει δυσκολία αλλά διαφορετικότητα, στηρίζοντας τα πλεονεκτήματα και εξαλείφοντας τα μειονεκτήματα.
  • Το “δ” δεν σημαίνει απλά διδασκαλία, αλλά διαφοροποίηση τόσο του διδακτικού περιεχομένου, της διδακτικής μεθόδου, αλλά και της αξιολόγησης.
  • Το “δ” ακόμη σηματοδοτεί τον διάλογο, ανάμεσα σε όλους τους εμπλεκόμενους.
Τo “d” λοιπόν αντιπροσωπεύει την μαθησιακή διαφορετικότητα. 
ALL

Το "all" λοιπόν αντιπροσωπεύει όλους τους εμπλεκόμενους, όλες τις ειδικές μαθησιακές διαφορετικότητες και όλες τις απόψεις.

Αλλάζοντας λοιπόν την οπτική από μαθησιακή δυσκολία, σε μαθησιακή διαφορετικότητα, πρέπει να συμπεριλάβουμε:
  • όλους τους εμπλεκόμενους. Πρώτα από όλα, στο επίκεντρο βρίσκεται το άτομο με την μαθησιακή διαφορετικότητα και γύρω γύρω συνυπάρχουν ο ειδικός, ο εκπαιδευτικός, οι γονείς, οι φίλοι.
  • όλες τις μαθησιακές διαφορετικότητες, στην ανάγνωση, στην γραφή, στην οργάνωση, στις κοινωνικές δεξιότητες, στους αριθμούς
  • όλες τις απόψεις