Κινέζικο λογογραφικό σύστημα
Κινέζικο λογογραφικό σύστημα

Εάν είσαι δυσλεκτικός διαβάζοντας Αγγλικά, θα είσαι δυσλεκτικός διαβάζοντας Κινέζικα; Η απάντηση βρίσκεται σε όλα όσα ξέρουμε σχετικά με αυτές τις γλώσσες αλλά και τον εγκέφαλο.

Η δυσλεξία είναι μια μαθησιακή διαταραχή. Ο αναγνώστης, έχει δυσκολία στο να συνδέσει τον ανάλογο ήχο με το ανάλογο γράμμα και λέξη. Ο εγκέφαλος προσπαθεί να αυτοματοποιήσει την προφορά της λέξης με αυτό που βλέπει γραμμένο στην σελίδα.

Ενώ οι επιστήμονες προσπαθούν να ερευνήσουν τις αιτίες της δυσλεξίας, αυτό στο οποίο συμφωνούν, είναι ότι ο δυσλεκτικός εγκέφαλος έχει δυσκολία στο να συνδυάσει την οπτική με την αισθητηριακή πληροφορία. Σκεφτείτε την διαδικασία που κάνει ο εγκέφαλός σας προκειμένου να διαβάσει. Πρέπει να διαχωρίζει την λέξη οπτικά στα μεμονωμένα γράμματα. Να μετατρέψει τα γράμματα σε ήχους και μετά να συνθέσει τους ήχους και να δημιουργήσει προφορικά ολόκληρη την λέξη. Αυτή η διαδικασία διαχωρισμού και σύνθεσης απαιτεί περισσότερο χρόνο για κάποιον με δυσλεξία.

Η δυσλεξία στην μετάφραση

Εάν έχεις δυσλεξία διαβάζοντας Αγγλικά, μπορεί να μην έχεις καμμία δυσκολία διαβάζοντας Κινέζικα. Στα Αγγλικά χρησιμοποιούμε αλφάβητο στο οποίο κάθε γράμμα αναπαριστά έναν ήχο και κάθε λέξη γράφεται με ένα ή περισσότερα γράμματα, στα Κινέζικα το γραπτό σύστημα είναι λογογραφικό.

Σε αυτά τα συστήματα, κάθε σύμβολο ή χαρακτήρας, αναπαριστά ολόκληρη την λέξη. Για να μάθετε πως προφέρεται και τι σημαίνει ένα Κινέζικος χαρακτήρας πρέπει να μπορέσετε να απομνημονεύσετε το εικονίδιο αυτού του χαρακτήρα.

Ποια επίδραση μπορεί να έχουν όλα αυτά σε ότι αφορά την δυσλεξία; Τα παιδιά με δυσλεξία, μαθαίνουν να διαβάζουν Αγγλικά χρησιμοποιώντας προσέγγιση με διδασκαλία φωνημάτων. Μπορεί όταν προσπαθήσουν να διαβάσουν Κινέζικα ολογραφικά μπορεί να μην έχουν καμία δυσκολία. Λόγω του ότι το λογογραφικό Κινέζικο σύστημα απαιτεί από τους αναγνώστες να διαβάζουν όλη την λέξη με την μία, μπορεί ένα μαθητής με δυσλεξία να μην έχει τόσο σοβαρές ή και καθόλου δυσκολίες όταν μαθαίνει Κινέζικα.

Πρόσφατες έρευνες που έγιναν από νευροεπιστήμονες στην Κίνα, δίνουν ασαφής απαντήσεις. Αποδεικνύουν ότι δυσλεκτικά παιδιά, αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην ανάγνωση συγκεκριμένων κινέζικων χαρακτήρων. Νευρολογικά διαφορετικές από αυτές που αντιμετωπίζουν όταν μαθαίνουν να διαβάζουν αγγλικά. Περιληπτικά, οι δυσλεκτικοί αναγνώστες Αγγλικών, παρουσιάζουν μειωμένη δραστηριότητα με μια περιοχή του εγκεφάλου. Ενώ οι δυσλεκτικοί αναγνώστες Κινέζικων, εμφανίζουν μειωμένη εγκεφαλική δραστηριότητα σε άλλη περιοχή.

Αυτή η έρευνα, βοηθά στην λεπτομερέστερη ερμηνεία του τι πραγματικά συμβαίνει στους εγκέφαλους δυσλεκτικών παιδιών αλλά είμαστε σε αναμονή περισσότερων ερευνών και απαντήσεων.

Πηγή: indianapublicmedia.org/ facebook.com/dyslexia.gr