Οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες (ΜΔ) έχουν ελλείματα στον μαθησιακό, αντιληπτικό, ψυχοκινητικό και κοινωνικοσυναισθηματικό τομέα. Αποτελούν μια ανομοιογενή ομάδα, η οποία διαφοροποιείται ως προς το είδος και το βαθμό των δυσκολιών που παρουσιάζουν και έτσι ανάγκη από εξατομικευμένη, υποστηρικτική, παροτρυντική και εμψυχωτική διδασκαλία.
Μέσω μιας σειράς εκπαιδευτικών λογισμικών που είναι σχεδιασμένα για να καλύπτουν συγκεκριμένα ελλείματα μαθητών με ΜΔ, οι εκπαιδευτικοί διευκολύνονται στο έργο της παρέμβασης και παράλληλα προσφέρουν στους μαθητές ένα διαδραστικό παιγνιώδες περιβάλλον που:
- Κάνει τη σχολική μάθηση πιο ενδιαφέρουσα και χρήσιμη.
- Παρουσιάζει το μαθησιακό περιεχόμενο σε διαθεματικό, πολυμεσικό, ευχάριστο περιβάλλον με κείμενο, ήχο, ανθρώπινη φωνή, εικόνα, 2D γραφικά, animation.
- Ενισχύει τον ενεργητικό ρόλο του μαθητή στη διαδικασία της μάθησης παρέχοντας διαφοροποιημένες μαθησιακές εμπειρίες ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις προτιμήσεις του μαθητή.
- Εξατομικεύει τη διδασκαλία και παρέχει ανατροφοδότηση σε σύντομο χρονικό διάστημα.
- Συνδέει τη μαθησιακή δραστηριότητα με την καθημερινή ζωή.
- Ενθαρρύνει το διαμεσολαβητικό και παροτρυντικό ρόλο του εκπαιδευτικού στη μαθησιακή διαδικασία.
Σημαντικό ρόλο στην αποτελεσματικότητα της παρέμβασης με τη χρήση των λογισμικών, είναι το γεγονός ότι το περιεχόμενο που συμπεριλαμβάνεται στα λογισμικά έχει βασιστεί σε θεματικές περιοχές στις οποίες παρατηρούνται τα σημαντικότερα ελλείμματα και το ότι τα λογισμικά έχουν εφαρμοστεί σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.
Κάθε λογισμικό είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να:
- Να απευθύνεται σε διαφορετικές ηλικίες (από το επίπεδο του νηπιαγωγείου) και να καλύπτει διαφορετικές ανάγκες και ελλείματα.
- Να παρέχεται η δυνατότητα επιλογής από τον εκπαιδευτικό/ειδικό μιας δραστηριότητας ή σειράς δραστηριοτήτων και ανάθεσης στον μαθητή.
- Να προσφέρεται ευχρηστία και εύκολη πρόσβαση από εκπαιδευτικούς/ ειδικούς.
- Να δίδεται καθοδήγηση, ενίσχυση και παρότρυνση των μαθητών με άμεση ανατροφοδότηση που προσφέρει διαφορετικά είδη επιβράβευσης.
- Να παρακολουθείται η μαθησιακή πορεία και επίδοση μέσω του αρχείου χρήστη.