Οι εκπαιδευτικές διαδραστικές εφαρμογές δίνουν τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να υποστηρίξει αποτελεσματικά τη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία.
Η σχεδίαση και η ανάπτυξη των εκπαιδευτικών λογισμικών θα πρέπει στηρίζεται σε σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές, όπως η εποικοδομητική αντίληψη για τη μάθηση, η αντίληψη για την εγκατεστημένη γνώση αλλά και η συνεργατική μάθηση, η αξιοποίηση των οποίων μπορεί να επιφέρει συγκεκριμένα μαθησιακά αποτελέσματα. Η διδακτική προσέγγιση του κάθε γνωστικού αντικειμένου που περιέχεται στο εκπαιδευτικό λογισμικό είναι αυτή που διαδραματίζει πρωτεύοντα ρόλο στη σχεδίαση αλλά και στην υλοποίηση του.
Η αξιοποίηση των σωστά σχεδιασμένων εκπαιδευτικών λογισμικών σε ένα κέντρο υποστήριξης της καθημερινής μελέτης των μαθητών του δημοτικού αλλά και η δημιουργική απασχόληση των μαθητών του νηπιαγωγείου μέσα από ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια, εμπλουτίζουν και ενισχύουν τη κατανόηση των μαθητών καθώς μελετάνε και απασχολούνται σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες, ενώ έχουν την εντύπωση ότι παίζουν και όχι ότι κάνουν μάθημα.
Παράλληλα, ο εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το αντίστοιχο γνωστικό πεδίο και να το παρουσιάσει και να εξηγήσει στους μαθητές του δύσκολες έννοιες μέσω της εφαρμογής του σε αντίστοιχες δραστηριότητες (learning by doing), να αναθέσει εργασίες στους μαθητές, να τους απασχολήσει δημιουργικά.