Τεχνικές μελέτης

Το ότι κάποιος έχει δυσλεξία, δεν σημαίνει ότι δεν είναι τόσο έξυπνος όσο άλλοι, απλά σημαίνει ότι μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο και αυτό είναι ΟΚ. Το ότι κάποιος είναι δυσλεκτικός, σημαίνει ότι χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να επεξεργαστεί και να θυμάται πληροφορίες. Αυτός είναι και ο λόγος για το οποίο μπορεί με λίγο περισσότερο χρόνο να τα καταφέρει.  

Οι ίδιες δυσκολίες που επηρεάζουν την γραφή και την ανάγνωση, μπορεί να επηρεάσουν τις δεξιότητες οργάνωσης, τον χρονικό προγραμματισμό, την οργάνωση των ιδεών και την οργάνωση της εργασίας.

Η μικρή βραχύχρονη μνήμη, σημαίνει ότι πρέπει να καταβάλεις υπερπροσπάθεια και να επαναλάβεις πολλές φορές το ίδιο πράγμα μέχρι να το μάθεις. Δεν μπορείς να μάθεις πράγματα την τελευταία στιγμή.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ
  • Χρησιμοποιείτε διαφορετικό χρώμα ντοσιέ για κάθε μάθημα
  • Χρησιμοποιείτε αυτοκόλλητα notes για να κάνετε περίληψη των σημειώσεών σας. Μπορεί να σας βολεύει μια μικρή ζωγραφιά.
  • Βρείτε ποια ώρα της μέρας αποδίδεται καλύτερα.
  • Βρείτε τι σας κάνει να αφαιρείστε και πως μπορείτε να συγκεντρωθείτε
  • Μελετάτε σε μικρά τμήματα 10 ή 20 λεπτών.
  • Εάν κάτι δεν καταλαβαίνετε, προσπαθήστε να βρείτε από το google μια απλή απάντηση.
  • Βρείτε το μαθησιακό σας προφίλ (οπτικό, ακουστικό, κιναισθητικό ) και χρησιμοποιείστε τρόπους που να σας βολεύουν:
    • Οπτικό: χρώμα, διαγράμματα, αυτοκόλλητα
    • Ακουστικό: ηχογραφείστε τις ομιλίες, χρησιμοποιείστε λογισμικό μετατροπής κειμένου σε φωνή, συζήτησε το με κάποιον.
    • Κιναισθητικό: γράψτε στο χέρι ή πληκτρολογήστε τις σημειώσεις σας, δραματοποιήστε τες, κατασκευάστε τες.
  • Απλοποιήστε τις πληροφορίες: κρατήστε τα βασικά και χτίστε πάνω σε αυτά.
  • Ελαχιστοποιήστε τις σημειώσεις που κρατάτε
  • Σημειώστε τα κύρια σημεία σε κάρτες και από την πίσω μεριά σχεδιάστε κάτι για να θυμάστε το περιεχόμενο    

    Μελέτη = Χάος

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ
  • Συγκεντρωθείτε σε αυτά που γνωρίζετε ήδη. Συγκεντρώστε αυτά που ξέρετε σε μια πλευρά, χρησιμοποιώντας ένα διάγραμμα, και αυτά που δεν γνωρίζεται από την άλλη πλευρά.
  • Προσπαθείτε να σχεδιάσετε το διάγραμμα από μνήμης,. Τσεκάρετε τι έχετε ξεχάσει και δουλέψτε με αυτά.
  • Χρησιμοποιείστε τα διαγράμματα για να απαντήσετε ερωτήσεις σε εργασίες και σε παλιότερα διαγωνίσματα.
  • Αναλύστε κάθε τμήμα της ερώτησης και υπογραμμίστε λέξεις κλειδιά και το που αναφέρεται.
  • Εάν το μυαλό σας αδειάσει, προσπαθήστε να σχεδιάσετε ένα cartoon, ή ένα διάγραμμα, αφήστε ένα κενό κα πιθανώς όταν θα χαλαρώσετε θα το θυμηθείτε.
  • Χρησιμοποιείστε τις 6 ερωτήσεις, σαν να παίρνετε συνέντευξη από τον εαυτό σας. (Τι, που, ποιος πότε, πως, γιατί) και απαντήστε σε κάθε μία από αυτές, έτσι ώστε να ανακαλέσετε την μνήμη σας.

 

Πηγή: Dyslexia Scottland