Έρευνες έχουν αποδείξει, ότι οι μαθητές με ΔΕΠΥ συγκεντρώνονται καλύτερα ότι μπορούν να κινούν κάτι στο σώμα τους. Αλλά τι γίνεται όταν αυτό διασπά την προσοχή των συμμαθητών τους; Παρακάτω σας παραθέτουμε ιδέες με δράσεις που περιορίζουν την ενόχληση των συμμαθητών. Σε κάθε τάξη, μπορεί να υπάρχουν διαφόρων ειδών θρανία, καρέκλες κ.λ.π. Οι μαθητές καλό είναι να περνούν από όλες τις επιλογές και ειδικά οι μαθητές με δυσκολίες συγκέντρωσης να μπορούν να επιλέξουν τα μέσα που τους βολεύουν καλύτερα.

Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να διαμορφώνουν κατάλληλα των χώρο των τάξεών τους, έτσι ώστε να μαθητές με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα να μπορούν να αποδώσουν καλύτερα. Η οποιαδήποτε προσαρμογή, δεν αποβαίνει εις βάρος των άλλων παιδιών, αλλά εντάσσεται μέσα στο περιβάλλον της τάξης και χρησιμοποιείται από όλους τους μαθητές, έτσι ώστε να μην διαχωρίζει τους μαθητές με δυσκολίες. Καλούνται ακόμη, να μπορούν να παρακολουθούν και να προσαρμόζουν το περιβάλλον, ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν. Το σκεπτικό πίσω από τις προσαρμογές σε κάθε τάξη, είναι ότι πρέπει να δίνουμε την δυνατότητα στους μαθητές μας, να μάθουν με όλες τις αισθήσεις. Έτσι προσαρμόζουμε δίνοντας ευκαιρίες και στην ακοή, στην όσφρηση, στην όραση, στην κίνηση, στην αφή.

Παρακάτω παραθέτουμε εργαλεία και τεχνικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε.

ΔΕΙΚΤΕΣ ΚΑΙ ΣΕΛΙΔΟΔΕΙΚΤΕΣ

Μάθετε στο παιδί να χρησιμοποιεί ειδικά βοηθήματα ή απλά μη διαφανείς χάρακες, έτσι ώστε να μπορεί να μην χάνει την σειρά και το σημείο στο οποίο διαβάζει ή διαβάζουν τα άλλα παιδιά. Για παράδειγμα, δώστε ένα σελιδοδείκτη στον μαθητή, που θα τον χρησιμοποιήσει οριζόντια, έτσι ώστε να μπορεί να παρακολουθεί το σημείο στο οποίο διαβάζουν δυνατά οι συμμαθητές τους.

ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΑ

Βάλτε ένα χρονόμετρο στο μπροστινό μέρος της τάξης,  έτσι ώστε οι μαθητές να ξέρουν πότε ξεκινά το μάθημα, πόση ώρα μαθήματος έχει απομείνει, πότε τελειώνει.

ΦΩΤΙΣΜΟΣ ΤΑΞΗΣ

Πως μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον φωτισμό της τάξης για να δίνεται το σινιάλο στους μαθητές; Όταν ο θόρυβος μέσα στην τάξη, ξεφεύγει από τα επιθυμητά όρια, ο εκπαιδευτικός, μπορεί να αναβοσβήσει τα φώτα, για να τους δώσει το σήμα να ησυχάσουν. Τα φώτα, μπορούν ακόμη να χρησιμοποιηθούν ως σημάδι έναρξης του επόμενου μαθήματος. Αλλάξτε τις λάμπες φθορίου, μιά και αυτές αποδεδειγμένα προκαλούν οπτικό στρες και επιδεινώνουν την ανάγνωση σε μαθητές με δυσκολίες ανάγνωσης.

ΜΟΥΣΙΚΗ

Αν τα παιδιά κάνουν πολλή φασαρία μέσα στην τάξη, χρησιμοποιήστε τη μουσική για να τους δώσετε το σινιάλο ότι πρέπει να ησυχάσουν. Ακόμη, μπορείτε να χρησιμοποιείτε έναν συγκεκριμένο τύπο μουσικής σε κάθε θεματική ενότητα.  Για παράδειγμα, βάζετε χαμηλή κλασσική μουσική για ήσυχες ατομικές δραστηριότητες και jazz για ενεργητικές ομαδικές δραστηριότητες.

Ένας ανεμιστήρας στο πίσω μέρος της τάξης, μπορεί να τα βοηθήσει να συγκεντρωθούν. Σε περίπτωση που το πρόγραμμα το επιτρέπει, μπορούν να ακούν και μουσική με ακουστικά. Δασκάλα τοποθέτησε ενυδρείο στο πίσω μέρος της τάξης έτσι οι μαθητές συγκεντρώνονταν με τον ήχο του νερού.

Συμπληρωματικά, πρέπει να λαμβάνετε πάντα υπόψιν σας, ότι υπάρχουν μαθητές που αφομοιώνουν κάτι καλύτερα, όταν ταυτόχρονα ακούν μουσική. Όλα βέβαια με μέτρο και εκεί που μπορεί να εφαρμοστεί.

ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ ΕΚΤΟΝΩΣΗΣ

Οι μαθητές που έχουν ΔΕΠΥ ή αγχώδεις διαταραχές ή ακόμη και αυτισμό, μπορούν να συγκεντρωθούν καλύτερα στην μελέτη, όταν κάποιο μέλος του σώματός τους κινείται. Τους αφήνουμε λοιπόν να χρησιμοποιούν είτε λάστιχα εκτόνωσης στις καρέκλες, είτε να παίζουν με fidgets ή ελαστικό μπαλάκι στα χέρια τους. Παρόλο που φαίνεται παράδοξο, μελέτες έχουν αναδείξει ότι οι μαθητές με ΔΕΠΥ βελτιώνουν το επίπεδο συγκέντρωσής τους, σε αντίθεση με τους τυπικούς μαθητές που έχουν μειωμένη συγκέντρωση, όταν χρησιμοποιούν εργαλεία εκτόνωσης.

ΜΑΛΑΚΑ ΜΠΑΛΑΚΙΑ ΕΚΤΟΝΩΣΗΣ.

Χλαπάτσες, μπαλάκια καταπολέμησης του stress,  μπαλάκια που χρησιμοποιούνται για άσκηση στα χέρια και πολλά πολλά άλλα αντικείμενα που δεν κάνουν θόρυβο όταν τα πιέζουν.

    • Καλό είναι οι μαθητές να τα χρησιμοποιούν κάτω από το θρανίο, έτσι ώστε να μην διασπούν την προσοχή των υπολοίπων. Διασκεδαστική δραστηριότητα με τους μαθητές: γεμίστε μπαλονάκια με διαφορετικά υλικά, όπως σπόρους, πλαστελίνη, αλεύρι κ.λ.π. και έτσι μπορούν να χρησιμοποιούν αυτά που κατασκεύασαν.
EΡΓΑΛΕΙΑ – ΥΛΙΚΑ ΕΚΤΟΝΩΣΗΣ.

Στο εμπόριο κυκλοφορούν διάφορα μικρά παιχνιδάκια, που είναι κατάλληλα για να απασχολούνται τα χέρια των παιδιών με επαναλαμβανόμενες κινήσεις. Παράδειγμα ο κύβος του Rubik: αποφύγετε τα περιστρεφόμενα fidget spinners, γιατί μπορεί να ενοχλήσουν τους άλλους μαθητές.

ΠΛΑΣΤΕΛΙΝΗ – ΖΕΛΕΔΑΚΙ.

Οποιοδήποτε εύπλαστο υλικό, που μπορεί να το παίζει το παιδί στα δάκτυλά του χεριού του, μπορεί να το βοηθήσει να συγκεντρωθεί.

VELCRO.

Κολλήστε ένα κομμάτι τραχειάς πλευράς Vlecro στην κάτω επιφάνεια του θρανίου του μαθητή. Θα του δώσετε κάτι με το οποίο να ασχολείται, που δεν είναι σε κοινή θέα των υπολοίπων.

ΤΣΙΧΛΑ – ΜΑΣΩΜΕΝΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ.

Εάν στις τάξεις δεν επιτρέπονται τσίχλες, υπάρχουν άλλα αντικείμενα που είναι κατάλληλα για μάσηση. Μπορείτε ακόμη να προσαρμόσετε ειδικά καπάκια, στα μολύβια των μαθητών.

ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ – ΜΟΥΤΖΟΥΡΩΝΟΥΝ.

Οι μαθητές μπορούν να σχεδιάζουν ή να ζωγραφίζουν την ώρα της παράδοσης. Αυτό μερικές φορές είναι κάτι που βοηθά και τους υπόλοιπους μαθητές.

ΛΑΣΤΙΧΑ ΕΚΤΟΝΩΣΗΣ ΓΙΑ ΚΑΡΕΚΛΕΣ.

Τοποθετούνται στα πόδια της καρέκλας του μαθητή και βοηθούν στο να κουνούν αθόρυβα ρυθμικά τα πόδια τους.

ΕΠΙΠΛΩΣΗ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Τα θρανία και οι καρέκλες για μαθητές με ΔΕΠΥ πρέπει να είναι στο κατάλληλο μέγεθος. εάν δεν είναι, τότε ο μαθητής θα κινείται περισσότερο για να βολευτεί. Το κατάλληλο ύψος του θρανίου, είναι  ότι όταν ο μαθητής κάθεται,  θα πρέπει να μπορεί να ακουμπήσει το πηγούνι του στην παλάμη του, ακουμπώντας τους αγκώνες στο θρανίο.

ΚΑΡΕΚΛΑ  -ΘΡΑΝΙΟ -ΜΠΑΛΛΑ.

Αντί για κλασσικά θρανία, χρησιμοποιήστε καθίσματα-μπάλες. Είναι καλά για όλους τους μαθητές.

ΠΕΡΙΣΤΡΕΦΟΜΕΝΕΣ ΚΑΡΕΚΛΕΣ.

Αντί για κλασσικά θρανία, χρησιμοποιήστε περιστρεφόμενες καρέκλες, ή άλλους τύπου περιστρεφόμενο ή κουνιστό κάθισμα. Η μικρή αυτή κίνηση, μπορεί να βοηθήσει στην συγκέντρωση.

ΠΕΡΙΣΤΡΕΦΟΜΕΝΑ ΣΚΑΜΠΩ.

Λειτουργούν με την ίδια λογική, επιτρέπουν την μικρή κίνηση, διευκολύνοντας την συγκέντρωση.

ΜΑΛΑΚΑ ΦΟΥΣΚΩΤΑ ΜΑΞΙΛΑΡΑΚΙΑ.

Τοποθετούνται σε οποιαδήποτε καρέκλα και επιτρέπουν την κίνηση.

ΤΡΑΠΕΖΑΚΙΑ ΜΕ ΑΥΞΟΜΕΙΟΥΜΕΝΟ ΥΨΟΣ.

Οι μαθητές που προτιμούν να παρακολουθήσουν όρθιοι, μπορούν να το προσαρμόσουν ανάλογα.

ΘΡΑΝΙΑ ΜΕ ΚΙΝΗΤΟ ΥΠΟΠΟΔΙΟ.

Μπορεί να κινεί την βάση για τα πόδια.

ΘΡΑΝΙΑ ΜΕ ΣΤΑΤΙΚΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ.

Μπορεί να κάνει με τα πόδια του ποδήλατο, χωρίς να ενοχλεί κανέναν, αλλά να συγκεντρώνεται.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΩΡΟΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ.

Πρέπει να υπάρχει ελεύθερος χώρος στην τάξη, έτσι ώστε να δίνει την δυνατότητα σε αυτούς τους μαθητές που δεν μπορούν να καθίσουν, να κινηθούν.

Η γενικότερη φιλοσοφία μέσα στην κάθε τάξη, είναι ότι πρέπει να υπάρχουν ΕΥΕΛΙΚΤΑ ΘΡΑΝΙΑ. Να υπάρχουν πολλές επιλογές μέσα στην τάξη και ο κάθε μαθητής σε συνεργασία με τον δάσκαλο και χωρίς να ενοχλεί την υπόλοιπη τάξη, να μπορεί να επιλέξει τον κατάλληλο τύπο καθίσματος που τον βολεύει.

Σύντομα πολλά από αυτά τα προϊόντα θα μπορείτε να τα βρείτε στο eshop μας.

Πηγές : 
https://www.edutopia.org/
https://www.ldonline.org/
Homepage

Οδηγός ανάγνωσης

3.00

Βοηθά ιδιαίτερα στην διατήρηση της προσοχής, στην γραμμής ανάγνωσης. Βοηθητικό για άτομα με δυσλεξία, δυσαναγνωσία, οπτικό στρες. Το “παράθυρο ανάγνωσης” είναι από χρωματιστό διαφανές πλαστικό, που βοηθά στην αποφυγή αντανάκλασης του λευκού χαρτιού.

Χρώμα πορτοκαλί.

Δικής μας παραγωγής, πώληση λιανική χονδρική

Τιμή ανά τεμάχιο

Κοινή χρήση:
Σχετικά αρχεία

Shipping & Delivery