Γνωρίστε τον Henry, είναι ένας νέος που πηγαίνει στην Α’ Λυκείου. Είναι έξυπνος, αλλά η δυσλεξία, επηρεάζει σχεδόν κάθε στιγμή της μέρας του. Παρακάτω μπορείτε να δείτε από “μέσα” μερικές από επιπτώσεις της δυσλεξίας σε μια τυπική μέρα ενός έφηβου.
6.15 π.μ
Ο Henry, κλείνει το ξυπνητήρι του, που μόλις χτύπησε, αλλά δεν θέλει να σηκωθεί από το κρεββάτι. Με από τόσα χρόνια που ακούει σχόλια σχετικά με την αργή και άθλια ανάγνωσή του, δεν θέλει να σηκωθεί για να πάει στο σχολείο. Πριν από μερικές μέρες, προφασίστηκε ότι είχε στομαχόπονο και δεν βλέπει την ώρα να βρει ε΄να τρόπο για να μην ξαναπάει σχολείο και να μπορέσει να μείνει σπίτι και να αποφορτιστεί
Στοιχείο δυσλεξίας: Χαμηλή αυτοεκτίμηση, και αποφυγή σχολείο
9.30 π.μ
Ο Henry δεν έχει προετοιμαστεί για το μάθημα της Ιστορίας. Προσπάθησε να διαβάσει όλο το μάθημα, αλλά λόγω του ότι η ανάγνωση του παίρνει τόσο χρόνο και τον δυσκολεύει τόσο, δεν μπόρεσε παρά να διαβάσει μόνο 2 παραγράφους. Λόγω του ότι αργούσε πολύ να διαβάσει την παράγραφο, έχανε τον ειρμό του κειμένου και δεν καταλάβαινε πως συσχετίζονταν αυτές οι προτάσεις. Ακούει προσεκτικά τον καθηγητή και προσπαθεί να κρατήσει σημειώσεις, αλλά αυτές είναι ακατάστατες και χωρίς πολύ νόημα. Το τεστ της Πέμπτης θα είναι ένας όλεθρος.
Στοιχείο δυσλεξίας: Δυσκολία στην κατανόηση κειμένου, κακούς γραφικός χαρακτήρας.
10.45 π.μ.
Ο Henry αρέσει το μάθημα των μαθηματικών, εκτός από τα προβλήματα. Αργεί πολύ για να τα διαβάσει, Αυτό τον δυσκολεύει στο να συγκρατεί λεπτομέρειες και να βρει τι πρέπει να κάνει με αυτές. Συχνά κάνει ένα απλό λάθος, όπως το να αντιμεταθέσει 2 αριθμούς ή να αλλάξει την σειρά των βημάτων που πρέπει να ακολουθήσει. Έτσι καταλήγει σε λάθος αποτέλεσμα, παρόλο που γνωρίζει την διαδικασία και τις έννοιες.
Στοιχείο δυσλεξίας; Αποκωδικοποίηση, μνήμη εργασίας
12.15 μ.μ
Είναι δύσκολο για τον Henry να χαλαρώσει κατά την διάρκεια του διαλείμματος. Συνήθως ή ολοκληρώνει εργασίες ή τρέχει στον σχολείο για να συναντηθεί με καθηγητές και να ζητήσει βοήθεια. Σήμερα, βλέπει τις κάρτες για το τεστ λεξιλογίου Γαλλικών. Τις ξεφυλλίζει, αλλά σχεδόν όλες οι λέξεις του μοιάζουν σαν να τις βλέπει για πρώτη φορά. Το ίδιο συμβαίνει και σε άλλα μαθήματα. “Γιατί αυτές οι λέξεις δεν μπαίνουν στο κεφάλι μου; “
Στοιχείο δυσλεξίας: Αυτοματοποιημένη αναγνώριση λέξεων, χτίσιμο λεξιλογίου, φωνολογική ενημερότητα.
1.45 μ.μ
Το μάθημα των γαλλικών είναι το χειρότερο από όλα. Ο Henry, δυσκολεύεται ήδη στα Αγγλικά, πως είναι δυνατόν να μάθει Γαλλικά που έχουν διαφορετικούς κανόνες ορθογραφίας και γραμματικής; Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η καθηγήτρια, θέλει όλοι να διαβάζουν δυνατά. Όταν ο Herny, καταλαβαίνει ότι έρχεται η σειρά του, ψάχνει να βρει πως θα φύγει. Έχει μάθει με τον δύσκολο τρόπο, πως είναι καλύτερο να κρυφτεί στην τουαλέτα από το να απαντήσει αγενώς στην καθηγήτρια και να βρεθεί ακόμη μια φορά στο γραφείο του διευθυντή.
Στοιχείο δυσλεξίας: Εκμάθηση ξένης γλώσσας, αποφυγή εργασίας που αγχώνει.
2.10 μ.μ
Η συμμετοχή στην χορωδία είναι ένα από τα πράγματα που ο Henry διασκεδάζει πάρα πολύ. Δυσκολεύεται ιδιαίτερα να διαβάσει τις νότες, αλλά μαθαίνει τα κομμάτια μόνο ακούγοντάς τα. Αισθάνεται υπέροχα, όταν του λένε ότι έχει πολύ ωραία φωνή. Φοβάται όμως ότι εάν πάρει ένα ακόμη βοηθητικό μάθημα για τα δύσκολα μαθήματα, δεν θα έχει χρόνο στο πρόγραμμά του για την χορωδία που του αρέσει. Εάν δεν καταφέρει να συμμετάσχει στην χορωδία, τότε το σχολείο θα είναι μια καταστροφή.
Στοιχείο δυσλεξίας: Άγχος, δυσκολία με τις μουσικές νότες
4.40 μ.μ
Το να στέλνει μηνύματα, του προκαλεί άγχος. Χρειάζεται πολύ χρόνο για να καταλάβει ποιες λέξεις έχουν συντομογραφήσει οι φίλοι του. Οι δυσκολίες που έχει στην ανάγνωση και στην ορθογραφία, δυσκολεύουν το να συμμετέχει σε συζητήσεις.
Στοιχείο δυσλεξίας: Αποκωδικοποίηση, ορθογραφία, συναναστροφή με συνομίληκους
8.00 μ.μ
Οι γονείς του Henry, γκρινιάζουν να τελειώσει την εργασία. Η ορθογραφία του είναι τόσο χάλια, που ο ορθογράφος κειμένου δεν μπορεί καν να καταλάβει τι θέλει να πει. Όταν ξαναδιαβάζει το κείμενο για να βρει λάθη, δεν μπορεί καν να τα εντοπίσει. Έτσι ζητά από τους γονείς του να το διαβάσουν για να δουν αν βγαίνει νόημα. Οι γονείς του βοηθούν, αλλά πολλές φορές έχει την εντύπωση ότι δεν καταλαβαίνουν πόσο πολύ προσπαθεί. Μερικές φορές νομίζουν ότι είναι τεμπέλης. Αλλά οι εργασίες στο σπίτι, απαιτούν πολύ περισσότερο χρόνο για αυτόν, από ότι σε άλλα παιδιά.
Στοιχείο δυσλεξίας: γραφή, ορθογραφία, ατυτοδιόρθωση
12.00 μ.μ
Ο βασικός τρόπος του Henry να “ξεφεύγει” από την πραγματικότητα που τον δυσκολεύει είναι τα βιντεοπαιχνίδια. Είναι αργά και είναι κουρασμένος, Αλλά πρέπει να αποφορτιστεί. Αύριο θα είναι μια ακόμη δύσκολη μέρα
Στοιχείο δυσλεξίας; Γενικευμένο άγχος για το σχολείο
Πηγή: Understood
Απόδοση: Μηλιώνη Λία