Γιάννης Καραγιαννάκης

Είναι διδάσκων του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και ερευνητής στο  Εργαστήριο Πειραματικής Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ. Είναι επισκέπτης καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Μάλτας (University of Malta) και επιστημονικός συνεργάτης του Τμήματος Αριθμητικών Γνωστικών Λειτουργιών Καθολικού Πανεπιστημίου της Λουβένης (Catholic University of Leuven). H διδακτορική του διατριβή εκπονήθηκε στον τομέα Ειδικής Αγωγής και Ψυχολογίας του ΠΤΔΕ του ΕΚΠΑ και είχε βασικό στόχο την ανάπτυξη λογισμικού διερεύνησης δυσκολιών στα Μαθηματικά. Έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στον τομέα της Διδακτικής των Μαθηματικών στο Μαθηματικό Τμήμα του ΕΚΠΑ και κατέχει πτυχίο Μαθηματικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έχει λάβει υποτροφία από το Graduate School of Education του Πανεπιστημίου του Harvard  παρακολουθώντας πρόγραμμα μετεκπαίδευσης επαγγελματιών του χώρου της εκπαίδευσης. Το ερευνητικό του ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη διερεύνηση των γνωστικών δεξιοτήτων (ειδικών για τα μαθηματικά ή γενικών) που είναι απαραίτητες στη μάθηση των Μαθηματικών και στην ανάπτυξη επιστημονικά τεκμηριωμένων στρατηγικών μάθησης και αντιμετώπισης των δυσκολιών στα Μαθηματικά με βάση το γνωστικό προφίλ κάθε μαθητή στα Μαθηματικά. Έχει λάβει και λαμβάνει μέρος σε ερευνητικά ευρωπαϊκά προγράμματα με αντικείμενο τις Μαθησιακές Δυσκολίες: ΤIDE (2016-2019), EUSpLD (2014-2017), EUPALT (2011 – 2013) και DYSSpeLD (2010-2012). Έχει πολυετή εμπειρία στην αξιολόγηση και παρέμβαση μαθητών που αντιμετωπίζουν ΜΔΜ και έχει εκπαιδεύσει χιλιάδες ειδικούς και εκπαιδευτικούς στα πλαίσια της συνεργασίας του με εθνικά και διεθνή πανεπιστημιακά και εκπαιδευτικά ιδρύματα. Η δουλειά του έχει δημοσιευτεί σε διεθνή ερευνητικά περιοδικά με κριτές και έχει παρουσιαστεί σε πλήθος διεθνών συνεδρίων σε αρκετά εκ των οποίων ως προσκεκλημένος ομιλητής. Είναι επιστημονικός υπεύθυνος του τομέα των Μαθηματικών του πρότυπου σχολείου για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες Eureka Leuven του Βελγίου. Είναι επιστημονικός υπεύθυνος του τομέα των Μαθηματικών του πρότυπου σχολείου για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες Eureka Leuven School του Βελγίου. Είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου και συντονιστής της ακαδημαϊκής επιτροπής του European Dyslexia Association.

Περίληψη 

Στο πεδίο των αριθμητικών γνωστικών δεξιοτήτων, υπάρχει μια ξεκάθαρη έλλειψη ενός θεωρητικά-κατασκευασμένου διαγνωστικού εργαλείου το οποίο θα μπορούσε να χορηγηθεί συλλογικά καλύπτοντας  ένα μεγάλο εύρος αριθμητικών δεξιοτήτων σε ένα εύλογο ωστόσο χρονικό διάστημα χορήγησης. Το Τεστ Μαθηματικού Προφίλ & Δυσαριθμησίας (MathPro Test) επιχειρεί να καλύψει το παραπάνω κενό.

Το MathPro Test είναι βασισμένο σε ένα τετράπτυχο μοντέλο κατηγοριοποίησης των μαθηματικών δεξιοτήτων σύμφωνα με το οποίο οι δυσκολίες στην εκμάθηση των μαθηματικών μπορεί να οφείλονται σε δυσκολίες που σχετίζονται είτε με ειδικά αριθμητικά γνωστικά συστήματα (επίγνωση αριθμού) είτε με γενικά γνωστικά συστήματα που αφορούν διεργασίες οπτικο-χωρικές, μνήμης ή συλλογιστικής.

Το MathPro Test  περιλαμβάνει 18 συνολικά δραστηριότητες οι οποίες προσαρμόζονται αυτόματα στη σχολική βαθμίδα κάθε παιδιού. Θα συζητηθούν αποτελέσματα από τη στάθμιση του MathPro Test στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες αναφορικά με την εγκυρότητα, την αξιοπιστία, τον βαθμό ευαισθησίας του αναφορικά με τη σχολική βαθμίδα καθώς και την διακριτική του ισχύ.

Τα αποτελέσματα δείχνουν πως πρόκειται για μια πολλά υποσχόμενη δοκιμασία αριθμητικών δεξιοτήτων η οποία μπορεί να αξιοποιηθεί τόσο στην έρευνα όσο και στην εκπαίδευση. Τέλος θα συζητηθεί ο τρόπος επιλογής των στρατηγικών αντιμετώπισης των δυσκολιών στα Μαθηματικά  στη βάση των μαθηματικών προφίλ των μαθητών που παράγει το MathPro Test.

Κατεβάστε την παρουσίαση

MathPro test

Ακουλουθήστε μας

Θέλετε να μαθαίνετε πρώτοι τα νέα μας;

 Βρείτε μας στα social;