Αν όμως τα σχολικά μαθήματα είχαν τη μορφή παιχνιδιού στον υπολογιστή?
Πολλοί μαθητές αρνούνται να μελετήσουν τα σχολικά μαθήματά τους και βρίσκουν ποιο ενδιαφέροντα αντικείμενα να ασχοληθούν όπως το παιχνίδι.Τι μπορούμε να κάνουμε όταν υπάρχει έλλειψη ενδιαφέροντος για μελέτη;
Μπορείτε να φανταστείτε μαθητή που δεν θα συγκεντρωνόταν στη μελέτη αν ήταν να παίξει στο υπολογιστή με ένα λογισμικό που του επιτρέπει να εμπεδώσει την ύλη της ημέρας επιτρέποντάς του να επισκεφτεί κάστρα και μαγικά δωμάτια, να κάνει δραστηριότητες που τον επιβραβεύουν εντυπωσιακά και επιπλέον του χαρίζουν πόντους για να παίξει άλλα παιχνίδια;
Απαραίτητη προϋπόθεση βέβαια, αυτά τα λογισμικά-παιχνίδια να είναι σχεδιασμένα σαν εκπαιδευτικά λογισμικά ποιοτικά και αναπτυξιακά κατάλληλα. Σύμφωνα με την Ε.Ντολιοπούλου (1999) το ποιοτικό και αναπτυξιακά κατάλληλο εκπαιδευτικό λογισμικό είναι εκείνο που:
• είναι κατάλληλο για την ηλικία, το κοινωνικοπολιτισμικό υπόβαθρο, το επίπεδο και τα ενδιαφέροντα των παιδιών,
• έχει ξεκάθαρους στόχους, πολλές δυνατότητες και δίνει έμφαση στην ενεργητική μάθηση, στον πειραματισμό και την επίλυση προβλημάτων,
• μπορεί να ενσωματώνεται στο σχολικό πρόγραμμα
• καλλιεργεί τη φαντασία και τη δημιουργικότητα των παιδιών,
• είναι αισθητικά ευχάριστο (έχουν καθαρό και ευκρινή ήχο, χρώμα, κίνηση, και γραφικά),
• είναι εύκολο στη χρήση και με βαθμούς δυσκολίας ώστε να καλύπτονται τα διάφορα γνωστικά επίπεδα των παιδιών,
• προκαλεί το ενδιαφέρον των παιδιών και το διατηρεί αμείωτο,
• δίνει στα παιδιά μια αίσθηση ελέγχου (μπορούν εύκολα να ζητήσουν βοήθεια, να διορθώνουν τα λάθη τους),
• έχει κατάλληλη και αποτελεσματική επανατροφοδότηση
Εκπαιδευτικό λογισμικό που βοηθά τα παιδιά για την κάθε μία τάξη του Δημοτικού Σχολείου είναι τα CD-ROM της σειράς «Πάω Δημοτικό» και τα οποία μπορείτε να βρείτε στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα:
Πάω Α Δημοτικού, Πάω Β Δημοτικού, Πάω Γ Δημοτικού, Πάω Δ Δημοτικού, Πάω Ε Δημοτικού, Πάω Στ Δημοτικού