Οι νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία της μάθησης
Οι νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία της μάθησης

Νέες τεχνολογίες

Οι νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία της μάθησης, αντικατοπτρίζουν την παραδοχή ότι οι μαθητές που δυσκολεύονται να γράψουν και να διαβάσουν με τα μάτια, μπορούν να διαβάσουν με την ακοή και ταυτόχρονα να παρακολουθούν με τα μάτια τις λέξεις και τα σύμβολα μπροστά τους. Μπορούν να διαβάζονται οι λέξεις, όχι όμως από τους γονείς ή τους συμμαθητές, αλλά, από τον υπολογιστή που έχει ο μαθητής μπροστά του. Έτσι οι νέες τεχνολογίες βρίσκονται στην υπηρεσία αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών αποβλέποντας στην αυτονόμηση του μαθητή. Τι μπορούν να προσφέρουν λοιπόν οι νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία της μάθησης.[1]

Μετατροπή κειμένου σε ήχο
Μετατροπή κειμένου σε ήχο

Αυτό αποτελεί ένα ιδιαίτερα ευχάριστο νέο για όλους  με δυσκολία στη γραφή, ανάγνωση, αποκωδικοποίηση συμβόλων. (δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, κλπ.)

Ο υπολογιστής εκπροσωπεί το τελευταίο βήμα σ` αυτή την ανάπτυξη, με προοπτική την ενεργοποίηση άμεσης βοήθειας προς όλους με δυσκολίες στο γραπτό λόγο, ώστε να μετατραπεί ο γραπτός σε προφορικό.[2]

ME TO “TEXT ALOUD” (λογισμικό μετατροπής γραπτού κειμένου σε λόγο)

  • Το κάθε γραπτό σύμβολο μετατρέπεται σε ακουστικό από τον υπολογιστή χωρίς κανείς να εξαρτάται από άλλους.
  • Ταυτόχρονα, οτιδήποτε γράφει κανείς ακούγεται, επιβεβαιώνεται εάν είναι το ορθό που ο ενδιαφερόμενος νομίζει ότι γράφει.
  • Όταν βρεθεί ένα ενδιαφέρον κείμενο σε κατάλληλη μορφή, υπάρχει η δυνατότητα να αντιγραφεί και να διαβαστεί μεγαλόφωνα από τον υπολογιστή.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ

Οι μαθητές με δυσκολίες μαθαίνουν να τις κρύβουν και κατά τη διάρκεια της σχολικής τους ζωής δημιουργούν μηχανισμούς που τους βοηθάνε να καλύψουν τις αδυναμίες τους. Παίρνει λοιπόν καιρό να μπορέσουν να αποβάλουν τις συνήθειες αυτές και να συνηθίσουν στην οικειοποίηση νέων.

Από εμπειρία στη χρήση συνθετικής ομιλίας γνωρίζουμε ότι τα αποτελέσματα στη χρήση της είναι πολύ καλά όταν χρησιμοποιείται στο σχολείο και αποτελεί μια πολύ καλή λύση στο πρόβλημα μαθητών να συλλαβίσουν να διαβάσουν ή να γράψουν.

Παιδαγωγικά, αποτελεί μόνο θέμα επιλογής για το ποιες αποφάσεις θα παρθούν προς όφελος μαθητών με δυσλεξία. Όμως αναμφίβολα θα βοηθήσει πολύ η χρήση συνθετικής ομιλίας, όπου θα διαβάζονται γραπτά κείμενα δυνατά.

Υπολογιστής και μαθητής
Υπολογιστής και μαθητής

Όταν οι μαθητές πετυχαίνουν πρόσβαση στη χρήση του Η/Υ σαν βοήθεια για τη δυσκολία που έχουν, είναι γι αυτούς μια μεγάλη πρόκληση. Μετά μπορούν να πετύχουν την πλήρη αξιοποίηση των προγραμμάτων. Ας μη ξεχνάμε ότι όλοι τους επιθυμούν να είναι σαν τους συμμαθητές τους.  Αρκετές φορές κάνουν ότι καταλαβαίνουν το περιεχόμενο του κειμένου χωρίς τη βοήθεια μέσων.

Έτσι δημιουργούν  στρατηγικές επιβίωσης και απομίμησης συμπεριφοράς για να μη δείξουν ότι δεν καταλαβαίνουν.  Αντίθετα να αποδείξουν ότι είναι κι αυτοί μέρος του γενικού συνόλου της τάξης που τα καταφέρνει ικανοποιητικά.

Η έγκαιρη αντιμετώπιση μπορεί να παίξει μεγάλο ρόλο ώστε οι μαθητές να μη δημιουργούν άσχημους μηχανισμούς αυτοάμυνας, που δύσκολα μπορεί κανείς να αποβάλει αργότερα[1].

Με την παροχή βοηθητικών μέσων πληροφορικής δεν αναγκάζονται οι μαθητές να αναπτύξουν αυτούς τους μηχανισμούς. Δεν αναγκάζονται να υπερπηδάνε λέξεις που τους δυσκολεύουν, για να μη δίνουν στόχο στους συμμαθητές ότι δεν ξέρουν. Έτσι καταλαβαίνουν το νόημα και δεν μένουν πίσω στην εμπέδωση της ύλης.

Μαθητές που έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση, όσο αφορά την επίδοσή τους στο σχολείο και τις εργασίες τους, μπορούν αυτό να το αλλάξουν με την ανάλογη διδασκαλία.

Μπορούν να αποκτήσουν μεγαλύτερη διάθεση και δυναμική, που δεν είχαν πριν την απασχόλησή τους με συνθετική γραφή και ομιλία, λόγω των δυσκολιών στη γραφή και ανάγνωση.

Μπορεί να ειπωθεί κι έτσι:

«Κανένας λογικός άνθρωπος δεν θα μπορούσε να αρνηθεί σε ένα παιδί που έχει ανάγκη, να φορέσει γυαλιά»

Η αυτοπεποίθησή τους ανεβαίνει, αυτοβοηθιούνται

Όταν εξετάζουμε μια συγκεκριμένη κατάσταση, δεν αρκεί να τη βλέπουμε μεμονωμένα, αλλά σφαιρικά. Να βρούμε τις αιτιολογίες της συμπεριφοράς.

 

Έκφραση Λόγου – Δημ. Χουλιαρός

186.00

«Συνθετική ομιλία» για να βοηθηθούν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες από  δυσλεξία,  βιολογικούς ή κοινωνικούς λόγους.

Το πρόγραμμα μπορεί και «διαβάζει»  στον υπολογιστή ότι γράφει κανείς ή ότι είναι σε αρχείο Word, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να ακούει τα λάθη στη γραπτή διατύπωση, έκφραση, ορθογραφία , ενώ παράλληλα, μπορεί να διαβάζει δυνατά με ρυθμιζόμενη ταχύτητα αλλά και επισημαίνοντας την λέξη ή την παράγραφο που διαβάζει.

 

 

Κοινή χρήση:

Περιγραφή

Λογισμικό σύνθεσης φωνής

Το λογισμικό Έκφραση Λόγου – Δημ. Χουλιαρός είναι σχεδιασμένο για να βοηθά ιδιαίτερα μαθητές που δεν μπορούν να γράφουν ή να διαβάζουν με την ίδια ταχύτητα όπως οι συμμαθητές τους.

Αποτελεί κάτι εντελώς καινούριο για την ελληνική πραγματικότητα. Δημιουργήθηκε μετά από 2 ½ χρόνια έρευνας στο Παιδαγωγικό Πανεπιστήμιο Κοπενγχάγης και τη συμμετοχή πολλών μαθητών δημοτικών σχολείων της Δανίας.

Τώρα διατίθεται και στην Ελλάδα ώστε να βοηθηθούν οι μαθητές με δυσκολίες στην ανάγνωση, μαζί με CD  ανάλογης βαθμίδας  σχολικών βιβλίων σε μορφή Word.

Μετά την εγκατάσταση, μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε δύο φωνές ελληνικών, μία γυναικεία και μία ανδρική. Μπορείτε ακόμη να επιλέξετε ανάγνωση όλου του κειμένου, ή τμήματος του. Ακόμη σας δίνεται η δυνατότητα να επισημαίνεται το κείμενο με χρώμα έντονο ενώ ακούτε, ανά παράγραφο ή ανά λέξη.  Έτσι μπορείτε να παρακουλουθείτε την ανάγνωση λέξη λέξη ή οαράγραφο παράγραφο. Το χρώμα επισήμανσης καθώς και η ταχύτητα ανάγνωσης ορίζεται από εσάς.

Μετά την ολοκλήρωση της αγοράς, θα σας σταλεί  cd εγκατάστασης με οδηγίες εγκατάστασης, cd των σχολικών βιβλίων ανάλογα με την βαθμίδα που έχετε επιλέξει. Παράλληλα θα σταλεί με email ο κωδικός ενεργοποίησης του προγράμματος, που θα τον χρειαστείτε κατά την διάρκεια της εγκατάστασης. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε στις επιπρόσθετες πληροφορίες και στις απεσταλμένες οδηγίες.

 

Επιπρόσθετες Πληροφορίες

Χουλιαρός Δημήτρης

Για την καλή λειτουργία του προγράμματος, καθώς και για οτιδήποτε σχετικά με τον κωδικό ενεργοποίησης, απευνθυνθείτε στον προμηθευτή του προγράμματος, κ. Χουλιαρό στο email [email protected] ή στο 6977447508

1 ΑΔΕΙΑ ΧΡΗΣΗΣ

Με την ολοκλήρωση της αγοράς και παραλαβή του CD, έχετε δικαίωμα εγκατάστασης του προγράμματος σε έναν μόνο υπολογιστή.

Σχολική Βαθμίδα

Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο

Windows

Προ Windows 8, Μεταγενέστερα Windows 8

Περιεχόμενα

CD εγκατάσταση λογισμικού, με τις ελληνικές φωνές. CD σχολικών βιβλίων σε μορφή Word, ανάλογα με την επιλογή βαθμίδας που έχετε κάνει. Οδηγίες εγκατάστασης και χρήσης.

 

.

 

Δημήτρης Χουλιαρός
Ειδικός Παιδαγωγός. Πρώην Προϊστάμενος ΚΕΔΔΥ Ν Λάρισας Master: παιδαγωγική- πληροφορική (Παιδαγωγικό πανεπιστήμιο Κοπεγχάγης) Ειδικότητα : ενισχυτική διδασκαλία με χρήση μέσων πληροφορικής (Παιδαγωγικό πανεπιστήμιο Κοπεγχάγης) Εξειδίκευση στην ειδική αγωγή. Εξειδίκευση στις μαθησιακές δυσκολίες πρωτοβάθμιας εκπ/σης Εξειδίκευση «Σύγχρονα θέματα Ειδικής Αγωγής- Μαθησιακές Δυσκολίες Εξειδίκευση: «Αγωγή υγείας και ειδική αγωγή».