Τι μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε ένα παιδί που έχει αδυναμία στον γραπτό λόγο;
Η αδυναμία στον γραπτό λόγο και κατά συνέπεια η εκμάθηση του γραπτού λόγου είναι ένα θέμα στενά συνδεδεμένο με τη σχολική εξέλιξη και πορεία του παιδιού, εφόσον ο γραπτός λόγος αποτελεί το κυριότερο μέσο με το οποίο οι μαθητές δείχνουν τις γνώσεις τους σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα (Graves, 1994).
Τα πολλά και σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας μεγάλος αριθμός μαθητών στην παραγωγή και χρήση τον γραπτού λόγου (Neil, 1982) αποτελούν έναν από τους βασικότερους λόγους σχολικής αποτυχίας (Κολιάδης, 1996).
Πολλοί ερευνητές τονίζουν την αναγκαιότητα να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση και προσοχή στις διαδικασίες της γραφής που εκτελεί ο συγγραφέας όταν γράφει, παρά στο περιεχόμενο και στο τελικό προϊόν (Graves, 1994/ Ματσαγγούρας, 1997).
Βασικός σκοπός λοιπόν κάθε διδακτικής προσέγγισης θα μπορούσε να είναι να βοηθηθεί ο συγγραφέας να ελέγχει τις δεξιότητες αυτές και να τις συντονίζει, έτσι ώστε να μπορεί να παράγει κείμενα που θα είναι κατανοητά στους αναγνώστες του.
Τα εκπαιδευτικά λογισμικά που δρουν υποστηρικτικά στη κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου οδηγούν τον μαθητή να αλληλεπιδράσει με τον υπολογιστή και να βοηθηθεί στην ολοκλήρωση της γραπτής διαδικασίας.
Για να γίνει αυτό περνά από τις φάσεις του σχεδιασμού, της οργάνωσης, της πρώτης καταγραφής, της βελτίωσης και της έκδοσης του τελικού του κειμένου, προσφέροντάς του υποστήριξη σε κάθε μία από τις φάσεις αυτές.
Εκπαιδευτικό λογισμικό που βοηθά τα παιδιά είναι τo CD-ROM “ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ”